منو دسترسی
پاسخ پرسش های متداول

سوالات متداول

1

نحوه ریجستری دستگاه با کد فعالسازی و ثبت در سامانه همتا

طرح رجیستری چیست؟

در این طرح تمامی گوشی های مورد استفاده کاربران، در یک سامانه جامع ثبت خواهند شد. این سامانه جامع که در حال حاضر سامانه همتا نامیده می شود توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و به مرحله اجرا رسیده است.
طبق اعلام رسمی این وزارتخانه این طرح از تاریخ 28 مهر 1396 فعال شده و به واسطه آن از ورود و قاچاق گوشی های بی کیفیت و همچنین غیر رسمی به بازار جلوگیری شده است. اگر چه لازم به ذکر است که شروع این طرح در اواسط سال 1385 کلید خورده بود اما به علت نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب در اوایل سال 1386 دستور توقف آن صادر شد. بعد از گذشت سال ها و تحقیقات انجام شده توسط سازمان های مرتبط، در نهایت پاییز 1396 به عنوان نقطه شروع این طرح انتخاب شد.
هدف اصلی این طرح مبارزه با کالای قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی های همراه می باشد. دولت توانست با برقراری این طرح از میزان کالای قاچاق موجود در بازار کاسته و نابسامانی بوجود آمده در این بخش مهم بازار را تا حدودی برطرف کند. در نتیجه این طرح تنها گوشی هایی که از طریق مراجع قانونی (گمرک) وارد کشور شده اند فعال خواهند شد.

با هر سه روش زیر می‌توانید با دستگاه خود یا هر دستگاه دیگری با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه خود را انجام نمایید :

  1. ورود به سایت همتا به آدرس اینترنتی www.hamta.ntsw.ir
  2. استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*
  3. نصب اپلیکشین همتا

تاکیید میکنیم شما میتوانید با هر سه روش ذکر شده با دستگاه خود یا هر گوشی دیگری مراحل فعالسازی را انجام دهید. ابتدا شناسه کالا (IMEI) و بعد شماره تماسی که قصد فعالسازی آن را دارید از شما پرسیده میشود و بعد از چک کردن و تاییده از شما و وارد کردن کد فعالسازی یکبار مصرف که از سایت شرکت دریافت نموده اید را وارد و با تایید مجدد ، دستگاه با شناسه مذکور برای شماره تماس درج شده فعالسازی شده و تکمیل فرآیند با ارسال یک پیام کوتاه به شما اعلام میگردد.

 

به طور مثال نحوه انجام رجیستری:

تمامی مشترکین می توانند برای فعالسازی گوشی خود از سامانه همتا استفاده کنند. برای دسترسی به این سامانه روش های مختلفی در نظر گرفته شده است که به بررسی آنها می پردازیم.

1) USSD:

شاید بتوان این روش را راحت ترین و همچنین در دسترس ترین طرح این سامانه نامید. به منظور استفاده از این طرح ابتدا #7777* را شماره گیری نمایید. سپس عدد 2 را به عنوان گزینه فعالسازی انتخاب کنید.

 

رجیستری گوشی

 

 

در بخش بعدی شماره 15 رقمی IMEI موجود بر روی جعبه دستگاه را وارد نمایید. در این مرحله از سامانه، شماره همراه خود را ثبت و کد رجیستری مربوط به گوشی را وارد کنید. اکنون گوشی شما با دریافت یک پیامک از طریق این سامانه، فعال خواهد شد.

 

رجیستری موبایل

2) اپلیکیشن سامانه همتا:

علاوه بر کد USSD کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن سامانه همتا نیز گوشی خود را رجیستر کنند. این اپلیکیشن هم برای گوشی های اندرویدی و هم برای گوشی هایی که دارای سیستم عامل iOS می باشند در دسترس عموم قرار گرفته است. به منظور استفاده از این اپلیکیشن ابتدا گزینه فعالسازی را انتخاب نمایید سپس شماره تلفن همراه خود، IMEI دستگاه و همچنین کد فعالسازی را وارد نمایید. اکنون گوشی شما در سامانه همتا ثبت شده و گوشی شما فعال می باشد.

اپلیکیشن سامانه همتا

3) وب سایت سامانه همتا:

علاوه بر روش های بالا شما می توانید از طریق وب سایت همتا گوشی های خود را فعال کنید. تنها کافیست به وب سایت سانانه همتا به آدرس www.hamta.ntsw.ir مراجعه نموده و وارد بخش فعالسازی شوید و همانند اپلیکیشن این سامانه موارد درخواستی را ثبت نمایید تا گوشی خود را فعال کنید.

وب سایت سامانه همتا

لازم به ذکر است تمامی گوشی های دو سیم کارت، در صورتی که از مراجع قانونی وارد شده و در سامانه ثبت شده باشند با انجام یک بار فعالسازی می توانند هر دو سیم کارت خود را فعال نمایند. (نیازی به درج هر دو IMEI برای فعالسازی نمی باشد)

2

ضرورت دریافت کد فعالسازی :

از تاریخ چهاردهم آذر ماه سال گذشته سازمان گمرک جمهوری اسلامی برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف کننده در راستای ارائه خدمات پس از فروش از شرکت های واحد و مورد تایید خود سامانه همتا را راه اندازی کرد. اگر بخواهیم به صورت عامیانه توضیح دهیم هر کالا دارای شناسه ای در گمرک بوده و سندیت ورود کالا به صورت قانونی برای آن کشور می باشد.

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه (IMEI) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه (IMEI) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد. لازم به ذکر است در صورتی که فعال سازی را به شماره اشتباهی انجام داده اید جهت بررسی و راهنمایی با شماره شرکت گارانتی دهنده یا شماره  096366 (مرکزتماس همتا) تماس حاصل نمایید. 

3

مشکلات رایج در گوشی ها و راه حل ارایه شده

الف - مشکلات اتصال بلوتوث در گوشی سامسونگ
1 - بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل اتصال بین دو دستگاه به دلیل ناسازگار بودن ورژن بلوتوث نیست. در مواردی گزارش شده است که با تغییر ورژن بلوتوث ها مشکل حل شده است.
2 - گاهی علت مشکل یک اختلال نرم افزاری در درایورهای بلوتوث است که با یک ری استارت یا ریست کردن ساده برطرف خواهد شد. بررسی کنید و مطمئن شوید که ویژگی Bluetooth visibility روی گوشی شما به حالت hidden تنظیم نشده باشد.
3 - گاهی ممکن است این مشکل به خاطر ارسال یکباره حجم زیادی اطلاعات به وجود آمده باشد. بهتر است اینبار عملکرد بلوتوث در ارسال یک دیتا با حجم کم امتحان کنید.
4 - بررسی کنید که حالت power saving mode فعال نباشد زیرا در برخی موارد Bluetooth را نیز غیرفعال می کند.
5 - ممکن است بلوتوث دستگاهی که می خواهید به آن وصل شوید، دچار مشکل شده باشد. بنابراین اتصال بلوتوث به دستگاه دیگر را امتحان کنید.
6 - گاهی یک اختلال ساده باعث وصل نشدن دو گوشی از طریق بلوتوث است. بنابراین بهتر است بلوتوث هر دو گوشی را غیرفعال کنید و بعد از چند لحظه دوباره فعال کنید.
7 - گاهی به دلیل محدودیت در لیست بلوتوث های گوشی، بهتر است که برخی نام های لیست را پاک کنید و دوباره برای اتصال بلوتوث اقدام کنید.
8 - کش گوشی را پاک کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
9 - گاهی ممکن است به دلیل دوری دستگاه گیرنده )بیشتر از 3 متر( قادر به اتصال بلوتوث نباشد.
10 - یک ری استارت ساده انجام دهید. این روش برای حل اختلالات بسیاری مفید و موثر است.
11 - اگر هیچ کدام از روش های فوق برای حل مشکل موثر نبودند، ممکن است یک مشکل سخت افزاری عامل بروز آن باشد و به مرکز خدمات پس از فروش سورین سرویس مراجعه گردد.
ب- مشکلات وای فای و اینترنت سیم کارت در گوشی سامسونگ
1 - گاهی ممکن است به دلیل تراکم اتصال به یک مودم وای فای شما با مشکل وصل نشدن اینترنت مواجه شده باشید. بهتر است اگر می توانید وایفای سایر دستگاه های متصل شده به مودم را قطع کنید یا چند دقیقه صبر کنید بعد دوباره امتحان کنید.
2 - بررسی کنید که Local Area Network را گوشی تان تغییر نداده باشید.
3 - بررسی کنید که network security روی off نباشد.
4 - گاهی ممکن است به دلیل ضعیف بودن آنتن مودم شما نتوانید به بلوتوث وصل شوید. بنابراین بهتر است جای مودم را تغییر دهید.
5 - ممکن است رمز WiFi را بر روی گوشی اشتباه وارد کرده باشید، دوباره رمز عبور را وارد و اتصال را بررسی کنید.
6 - گاهی اوقات ممکن است مشکل پیش آمده بر اثر خرابی دستگاه مودم و یا نصب نادرست برنامه WiFi بر روی گوشی باشد.
7 - ممکن است تنظیمات اینترنت بر روی گوشی و یا مرورگرهای گوشی تغییر و ایجاد مشکل کند، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید.
8 - گاهی اوقات وجود مشکل در سایت و یا برنامه مشکل اتصال را ایجاد می کنند.
9 - شاید یک مشکل سخت افزاری مربوط به آنتن WiFi بر روی گوشی باعث ایجاد مشکل اتصال WiFi شده است, به خدمات سورین مراجعه گردد
10 - ممکن است آپدیت کردن سیستم عامل بتواند مشکل اتصال به WiFi را بر طرف کند. مطمئن شوید که تنظیمات شبکه در اتصال شما تغییر نکرده است، تغییر تنظیمات می تواند در اتصال WiFi مشکل ایجاد کند

پ- مشکل کند شدن گوشی های سامسونگ
1 -گاهی یک اختلال جزئی نرم افزاری عامل مشکل است که با ری استارت کردن گوشی حل خواهد شد.
2 - پاک کردن کش سیستم نیز در موارد بسیاری برای حل مشکل موثر است )برنامه app cashecleaner ( مخصوصا اگر مدت زیادی است که این کار را انجام نداده اید.
3 - بررسی کنید که اندروید و برنامه های نصب شده روی گوشی شما آپدیت شده باشند.
4 - بررسی کنید که حافظه داخلی گوشی پر نباشد زیرا پر بودن رم می تواند عامل کند شدن عملکرد گوشی باشد.
5 - گوشی را در safe mode راه اندازی کنید. در این حالت تمام برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال می شود. بنابراین اگر در این حالت گوشی شما مشکلی نداشته باشد، مطمئن می شویم که یک یا چند برنامه مخرب روی گوشی عامل ایجاد مشکل است که باید حذف شوند. روش انجام: گوشی را خاموش نمایید- همزمان کلید power+𝑣𝑜𝑙𝑜𝑚𝑒𝑢𝑝+𝑑𝑜𝑤𝑛 را فشار دهید و با مشاهده لوگو کلید پاور را رها کنید و همچنان کلید های کم و زیاد را نگه دارید با راه اندازی کامل دستگاه به حالت sefemode می رود و در گوشه پایین سمت چپ نوشته safe mode را می توانید مشاهده نمایید.
6 - گاهی مشکل به دلیل اختلالات حافظه خارجی Ram می باشد. Ram را خارج نمایید اگر با خارج شدن رم مشکل حل شد رم را فرمت نمایید.حتما قبل از فرمت از رم پشتیبان گیری کنید.
7 - اجرا کردن چند برنامه به صورت همزمان نیر می تواند باعث کند شدن گوشی باشد.
8 - در گام آخر پیشنهاد می کنیم گوشی را ریست فکتوری کنید. البته قبل از شروع حتما بکاپ بگیرید و از حذف گوگل اکانت قبل از فرمت اطمینان حاصل کنید.اگر رمز عبور گوگل اکانت را دارید نیازی به اینکار نیست. در صورت فراموشی نام کاربری و پسورد گوگل اکانت باز شدن قفل منوط به پرداختهزینه می باشد.
ت- مشکل داغ شدن گوشی های سامسونگ
-گاهی مشکلات باتری می تواند باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ شده باشد. بنابراین ابتدا این موضوع را بررسی کنید:
1 - گوشی را ری استارت کنید و سپس دوباره بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.
2 - گاهی نصب تعداد زیادی بازی روی گوشی و بازی کردن به مدت طولانی عامل مشکل است.
3 - بررسی کنید که تمام برنامه های گوشی شما آپدیت باشند.
4 - گاهی تعداد زیاد برنامه ها و فایل های بدون استفاده باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود که پیشنهاد می کنیم برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک کنید.
5 - شاید عجیب باشد اما در مواردی گزارش شده است که استفاده از قاب ها و حافظ های بی کیفیت و خاص باعث داغ شدن گوشی های سامسونگ و شدهاند.
6 - گاهی ممکن است وجود یک ویروس) تخریب فایل سیستمی توسط نصب برنامه غیر استاندارد( در حافظه داخلی باعث داغ شدن شده باشد.
7 - گاهی استفاده از یک پاور بانک می تواند باعث داغ شدن گوشی های می شود.
8 - گاهی نیز قدرت بالای شارژری که استفاده می کنید متناسب با گوشی شما نیست و به همین علت گوشی داغ می شود. مثال: شارژر استاندارد گوشی 5 ولت 1/5 آمپر است و لی از شارژر 5 ولت 3 آمپر استفاده می شود.
9 - پاک کردن کش پارتیشن نیز می تواند به حل شدن مشکل داغ شدن گوشی کمک کند.

Cache در اندروید چیست؟
کش Cache به حافظه پنهانی گفته می شود که نوعی از داده های خاص برنامه را در خود نگهداری می کند. هدف حافظه نهان Cache این است که سرعت دستگاه را افزایش داده و پردازش پردازنده را کاهش دهد. بعد از روشن کردن دستگاه و باز کردن یک برنامه احتمالاً متوجه کندی آن شده اید در صورتی که با باز کردن برنامه در دفعات بعد سرعت بیشتری را شاهد خواهید بود. این افزایش سرعت به لطف همین داده های ذخیره شده در کش است. از مثال های دیگر می توان به وبسایت های مختلف هم اشاره کرد که سرعت بارگذاری آن ها در دفعات ثانویه بیشتر از اولیه است و حتی مصرف داده کم تری هم پیدا می کنند چون عکس و.. در این حافظه ذخیره می شود.
چگونه کل حافظه کش را پاک کنیم؟
1 - برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ و.. ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید. آیکون تنظیمات در منوی گوشی شمامعمولا به شکل یک چرخ دنده موجود است.
2 - حالا در تنظیمات گزینه حافظه یا Storage یا پیدا و انتخاب کنید. در بعضی از دستگاه ها ممکن است نام این قسمت Storage & USB باشد.
3 - بعد از اینکار گزینه Cached Data یا Memory را بزنید. بعد از ضربه زدن روی گزینه clean now پیغام حذف cache برای شما نمایش داده می شود.
ث- مشکلات شارژ نشدن یا کند شارژ شدن گوشی سامسونگ
1 - ابتدا بررسی کنید پریز برق شما دچار نوسان یا قطعی نباشد. گاهی علت مشکل از گوشی نیست بلکه از منبع تغدیه است.
2 - سپس بررسی کنید که آداپتور و کابل شارژ شما مشکلی نداشته باشند. تاکید می کنیم بهتر از است که از یک شارژر اصلی برای شارژ کردن استفاده کنید.
3 - پشنهاد می کنیم هنگام شارژ شدن گوشی با آن کار نکنید یا اینترنت روشن نباشد.
4 - به دقت بررسی کنید که داخل پورت شارژ گوشی ذرات آشغالی وجود نداشته باشد به طوری که مانع از اتصال درست کابل شارژ به گوشی باشد.
5 - کش سیستم را پاک کنید و سپس بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.
6 - یک ریست نرم افزاری انجام دهید.
7 - مشکلات باتری نیز یکی از شایع ترین دلایل شارژ نشدن هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم این موضوع را بررسی کنید. این مراحل را دنبال نمایید: settings – Device care – Battey و بر روی Battery usge کلیک نمایید برنامه های غیر ضروری که مشاهده مینمایید و مصرف زیاد باتری دارند حذف نموده اینکار باعث طول عمر بیشتر باتری می گردد. در مواردی نیز وجود یک ویروس یا برنامه مخرب در گوشی شما عامل مشکل است که برای بررسی این موضوع پیشنهاد میکنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید و با همین حالت گوشی را استفاده نمایید اگر مشکل حل شد آخرین برنامه نصب شده را حذف نمایید یا اگر با اینکار مشکل حل نشد گوشی را با در نظر گرفتن حذف اطلاعات و فعال بودن گوگل اکانت بازگشت به تنطیمات کارخانه نمایید.

ج- مشکلات دوربین در گوشی های سامسونگ
1 - استفاده از گلس های بی کیفیت می توانند بر بی کیفیت شدن عکس های دوربین سلفی شوند. بنابراین اگر به تازگی گلس نصب کردهاید، آن را دربیاورید و سپس دوربین را امتحان کنید.
2 - گاهی بی کیفیت شدن تصاویر به دلیل عکس های پشت سرهم و بی وقفه ای است که شما می گیرید.
3 - بر روی تنطیمات دوربین کلیک کنید و بیشترین تراکم پیکسل را برای دوربین انتخاب کنید.
4 - اگر شما با مشکل بی کیفیت بودن تصویر دوربین فقط در تماس تصویری مواجهید، به احتمال زیاد فقط ضعیف بودن آنتن و اینترنت عامل بروز این مشکل است.
5 - گاهی علت بی کیفیت بودن تصاویر دوربین و به خاطر نصب برنامه های مختلف مرتبط با دوربین است. سریعا این برنامه ها را حذف کنید و از برنامه پیش فرض دوربین استفاده کنید.
6 - استفاده نکردن از حالت زوم به برطرف شدن مشکل کمک می کند.
7 - کافی نبودن حافظه داخلی گوشی نیز می تواند دلیل گرفتن عکس های بی کیفیت توسط گوشی های باشد.
8 - به دقت بررسی کنید که دوربین گوشی چرب یا مرطوب نباشد. شما می توانید با یک پاکن کن ساده لنز دوربین را به بهترین نحو تمیز کنید.
9 - ضربه خوردگی های جزئی یا شدید در قسمت بالای گوشی ممکن است باعث آسیب دیدن لنز دوربین و تار شدن یا عدم عملکرد دروبینهای جلو یا پشت گردد.
10 - آپدیت سیستم عامل گوشی را بررسی کنید اگر به آخرین نسخه اندروید آپدیت نشده بود آن را آپدیت کنید.
11 - ممکن است در تنظیمات، زمان کمی برای تمرکز لنز دوربین بر روی تصاویر تعیین کرده باشید. )مانند تایمر عکس(
12 - اگر همچنان مشکل بی کیفیت بودن دوربین گوشی های سامسونگ پابرجاست، ممکن است یک مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد که برای تشخیص، گوشی باید به مرکز خدمات سورین سرویس مراجعه شود.
چ - مشکل سریع خالی شدن باتری گوشی سامسونگ
1 - ممکن است علت مشکل وجود یک ویروس، فایل یا برنامه مخرب در گوشی باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی را در safe mode راه اندازی کنید.
2 - نور زیاد صفحه نمایش یکی از اصلی ترین دلایل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ است.
3 - برنامه ها پر مصرف باتری یکی از اصلی ترین دلایل خالی شدن باتری است. بنابراین پیشنهاد می کنیم میزان مصرف هر باتری را بررسیکنید و برنامه های پر مصرف را حذف کنید. به تنظیمات دستگاه مراجعه شود از قسمت Device care گزینه Battery را انتخاب نمایید و می توانید مصرف باتری هر اپلیکشین را مشاهده نمایید.
ح- کاهش میزان شارژ مصرفی توسط سخت افزار و خدمات سیستم در گوشی های اندروید
1 - صفحه نمایش : شما می توانید میزان باتری مصرفی توسط صفحه نمایش را با کاهش روشنایی صفحه و همچنین خاموش کردن آن در مواقعی که استفاده نمی شود،کاهش دهید.
2 - زمانی که سیگنال شبکه تلفن همراه شما ضعیف باشد میزان باتری مصرفی افزایش می یابد.
3 - وای فای گوشی شما حتی در زمانی که به هیچ شبکه وای فایی متصل نیست نیز از شارژ باتری شما مصرف می کند و دلیل آن ممکن است به خاطر جستجو کردن شبکه های وای فای موجود باشد.شما میتوانید با غیر فعال کردن وای فای در زمان هایی که از آن استفاده نمی کنید،میزان باتری مصرفی را کاهش دهید.
4 - سیستم اندروید : مقدار باتری مصرفی توسط سایر خدمات سیستم اندروید برنامه های سیستم را نشان می دهد.تنها راه کاهش دادن میزان باتری مصرفی توسط خدمات سیستم اندروید فعال کردن حالت Battery Saver Mode در گوشی است.زمانی که این گزینه فعال شود،بسیاری از فعالیت های پس زمینه به طور خودکار خاموش گردیده و در نتیجه میزان باتری مصرفی کاهش می یابد.
5 - اگر بعد از انجام اقدامات بالا , باز هم شارژ باتری شما سریع تر از حالت نرمال تخلیه می شود ممکن است باتری مشکل سخت افزاری داشته و گوشی نیاز به تعویض باتری دارد.
6 - تعداد زیاد نوتیفیکیشن ها نیز عامل دیگر مشکل خالی شدن باتری گوشی سامسونگ است.
7 - گاهی اختلالات و باگ های سیستم عامل بروز مشکلات باتری می شود که با آپدیت آن برطرف خواهد شد.
8 - اتصال طولانی مدت به اینترنت و یا هات اسپات نیز می تواند دلیل خالی شدن سریع باتری باشد.
9 - تمام برنامه های بی استفاده ای را که در پس زمینه گوشی در حال اجرا هستند، ببندید.
10 - اگر مدت زیادی است که باتری گوشی را تعویض نکرده اید، معیوب بودن و تمام شدن عمر مفید باتری می تواند عامل مشکل خالی شدن سریع باتری باشد که در این شرایط باتری باید تعویض گردد.
خ - مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش گوشی سامسونگ
1 - اگر به تازگی روی صفحه نمایش گلس نصب کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را بردارید و مجددا تاچ گوشی را امتحان کنید.
2 - به دقت بررسی کنید که آثاری از چربی و رطوبت روی صفحه نمایش نباشد؛ زیرا یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن تاچ صفحه نمایش همین مورد است.
3 - آپدیت نکردن سیستم عامل به مدت طولانی می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی از جمله کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی های باشد.
4 - یک اختلال جزئی نرم افزاری نیز می تواند عامل درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش باشد. بنابراین یک ریست (سخت افزاری) بازگشت به تنظیمات کارخانه پیشنهاد می شود.
5 - اگر در گوشی تان رم دارید، آن را خارج کنید و پس از ری استارت گوشی تاچ صفحه نمایش را امتحان کنید.
6 - در مورادی نیز گزارش شده است که با خاموش کردن power saving mode مشکل تاچ برطرف شده است.
7 - گاهی این مشکل به دلیل فعال کردن گزینه screen sharing و اشتراک گذاری صفحه نمایش با دستگاه دیگر پیش می آید و با غیرفعال کردن این گزینه رفع خواهد شد.
8 - گاهی مشکل کار نکردن تاچ گوشی در اثر مشکلات سخت افزاری است که باید توسط مرکز خدمات سورین سرویس عیب یابی شود.
9 - اگر همچنان مشکل کار نکردن تاچ صفحه نمایش در گوشی های سامسونگ پابرجاست، احتمال آسیب دیدگی ال سی دی بر اثر ضربه، فشار، آب
خوردگی و … بیشتر می شود. در این شرایط برای حل مشکل ال سی دی باید با پرداخت هزینه تعویض گردد .
د- مشکلات درست کار نکردن برنامه ها در گوشی های سامسونگ
1 - اولین و موثرترین راه حل برای رفع مشکل یک ری استارت ساده است که در بسیاری از موارد مشکل را حل خواهد کرد.
2 - گاهی مشکلات و اختلالات رم باعث بروز مشکلاتی در اجرا شدن برنامه ها می شوند. رم را خارج کنید و دوباره برنامه ها را اجرا کنید.
3 - گاهی نصب یک برنامه مخرب باعث اختلال در سایر برنامه ها و بروز مشکلاتی مانند کار نکردن برنامه ها می شود. بنابراین برنامه های مشکوک را حذف کنید.
4 - عدم دسترسی یک برنامه به اطلاعات مورد نیازش در گوشی نیز می تواند عامل درست کار نکردن برنامه مورد نظر باشد.) مثال: برنامه های نصب شده را بر روی حافظه خارجی نصب شده و حافظه خارجی از گوشی خارج شده است.
5 - تمام برنامه ها را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید. این کار برای حل مشکل می تواند بسیار موثر باشد.
6 - روشن کردن power saving mode می تواند مانع از اجرا شدن بسیاری از برنامه ها باشد.
7 - برنامه مورد نظر را حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید. ممکن است به همین راحتی مشکل برطرف شود.
8 - کمبود حافظه کافی نیز می تواند در اجرای درست برنامه ها اختلال ایجاد کند و در مواردی حتی باعث کار نکردن برنامه ها در گوشی سامسونگ می شود.
9 - در نهایت اگر همچنان مشکل باقیست، گوشی را ریست فکتوری کنید و دوباره برنامه ها را نصب کنید. قبل از اینکار از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید و گوگل اکانت را حذف نمایید.
ذ- مشکلات سیم کارت در گوشی های سامسونگ
1 - network settings را باز کنید و گزینه network selection key را روی automatic قرار دهید.
2 - یکبار حالت هواپیما را فعال کنید، چند ثانیه صبر کنید و مجددا آن را غیرفعال کنید.
3 - اگر خارج از کشور هستید، حتما سرویس رومینگ را روشن کنید.
4 - سیم کارت را به دقت بررسی کنید که آثاری از خراشیدگی یا شکستگی روی آن مشاهده می شود یا خیر. ممکن است سیم کارت سوخته باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم سیم کارت را در گوشی دیگر امتحان کنید.
5 - ممکن است در تنظیمات اشتباها سیم کارت را غیرفعال کرده باشید.
6 - ممکن است سیم کارت به درستی در سینی سیم کارت قرار نگرفته باشد و یا سینی سیم کارت دچار مشکلاتی شده باشد.
7 - ممکن است سیم کارت با پین یا پسورد قفل شده باشد.
8 - مشکلات شبکه ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما )همراه اول، ایرانسل و …( نیز یکی دیگر از احتمالاتی است که در این مورد باید درنظر گرفته شود.
9 - در برخی مواقع ممکن است مشکلی برای گوشی شما به وجود بیاید که در هنگام برقراری تماس با پیام های No SIM Card Installe ،No Service یا Emergency Calls Only مواجه می شوید.پیام No SIM میتواند به دلایل مختلفی از مشکلات جزئی نرم افزاری یا درمکان نادرست قرار گرفتن سیم کارت باشد یا ایراد سخت افزاری باشد.
9 - 1 - ری استارت کردن گوشی
9 - 2 - تنظیم حالت شبکه به حالت اتوماتیک: برای بیشتر کاربران گوشی های اندروید این مورد اتفاق می افتد و تنظیمات شبکه گوشی آن ها به حالت نادرستی تغییر می کند که درنهایت منجر به پیام خطا در مورد شناخته نشدن سیم کارت می شود.
9 - 2 - 1به قسمت Setting بروید.
9 - 2 - 2 در قسمت Connections بر روی Mobile Network ضربه بزنید.
9 - 2 - 3 - سپس بر روی Network Mode ضربه بزنید.
9 - 2 - 4 - مطمئن شوید که حالت شبکه LTE/WCDMA/GSM انتخاب شده است.
9 - 2 - 4 - مشکلات قفل شبکه که مربوط به اپراتور سرویس دهنده مخابراتی می باشد را جهت رفع ایراد به شرکت ارسال فرمایید.

4

نحوه دریافت کد فعالسازی از سایت شرکت سورین سرویس :

در صفحه اصلی سایت شرکت سورین به آدرس Www.surienco.com بالای صفحه سمت چپ ( آیکون ) ، مستطیل قرمز رنگی بنام دریافت کدفعالسازی با المان قفل درج شده است، با انتخاب این گزینه صفحه ای برای شما باز میگردد که با پرکردن مواردی شامل نام و نام خانوادگی،شماره تماس،کد ملی و شناسه دستگاه (IMEI) ، کدفعالسازی طی یک پیام کوتاه برای شما ارسال میگردد. لازم به ذکر  است چون این اطلاعات با سامانه ی همتا مرتبط نمیباشد شماره تماس وارد شده در فرم الزاما نباید همان سیم کارتی باشد که قرار است در گوشی تلفن همراه تازه خریداری شده قرار بگیرد و این اجازه به کاربر داده میشود در صورت خاموش بودن دستگاه خریداری شده هر شماره تماس دلخواهی که روشن بوده و میتواند پیام کوتاه را دریافت کند در فرم مربوطه ثبت و کد فعالسازی خود را دریافت نماید.

5

آنتن گوشیم رفته باید چیکار کنم ؟

شما میتوانید با استفاده از کد دستور #7777* یا سایت همتا به آدرس Www.hamta.ntsw.ir و انتخاب گزینه فعالسازی در قسمت انتهایی سایت و پرکردن گزینههای مورد نیاز در فرم مربوطه دستگاه خود را فعالسازی نمایید. لازم به ذکر است برای این امر حتما نباید از دستگاهی که آنتن آن رفته استفاده نمود و استفاده از دستگاه های دیگر نیز مقدور می باشد.

6

در چه صورتی دستگاه قابل تعویض می باشد؟

در صورتیکه شرکت به دلیل موجود نبودن قطعه یا غیر قابل تعمیر بودن کالای گارانتی شده یا برطرف نشدن مشکل دستگاه به هر دلیل که نتواند دستگاه مورد نظر را صحیح و سالم تحویل مشتری بدهد، موظف است طبق قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده کالای مورد نظر را تعویض نماید. 

لازم به ذکر است چنانچه دستگاه مشابه در شرکت موجود نباشد، با رضایت کامل مشتری میتوان با مدل بالاتر یا پایین تر تعویض انجام و مابه التفاوت کالا به قیمت روز نیز با مشتری تسویه گردد. 

7

چرا کد فعالسازی بر روی کارت گارانتی درج نشده است؟

به دلیل اینکه کد فعالسازی کد یکبارمصرف می باشد و تنها برای هر گوشی از سمت سامانه ی گمرک صادر میگردد تمام سعی خود را کرده ایم تا با رعایت مسائل امنیتی این کدها ترجیحا تنها به دست مصرف کننده رسیده تا تمام احتمالات سوءاستفاده توسط فروشندگان از بین رفته و در صورت بروز خطا یا اشتباه با دسترسی به اطلاعات سایت www.Surienco.com بتوانیم تا حدودی به مشتری حتی غیر حضوری کمک کرده باشیم. شرکت سورین همیشه از دیرباز تاکنون سعی کرده امنیت را برای مشتریان خود فراهم نموده هر چند که برای خود این امر سخت و هزینه بردار میباشد.

در نظر داشته باشید همکاران ما در بخش مرکز تماس شرکت با حجم و ترافیک تماس بسیار زیاد صبورانه آماده پاسخگویی و راهنمایی شما همراهان گرامی برای دریافت کد فعالسازی بوده و از هیچگونه کمکی دریغ نخواهند کرد.

افزودن ماژول جدید
0%